Marketing Usługi

Pozycjonowanie stron jak to się robi

Pozycjonowanie stron jak to się robi

Pozycjonowanie stron jak to się robi – właściciele witryn internetowych dążą do tego, aby znajdowały się one na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarkach. Niemniej jednak pamiętajmy, że pozycjonowanie stron jest długotrwałym procesem, który musi być przeprowadzony w przemyślany sposób. Jak poprawnie pozycjonować strony internetowe, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty?

Czym jest pozycjonowanie witryny i jak długo trwa?

Na początek odpowiedzmy sobie na pytanie, czym tak naprawdę jest pozycjonowanie stron internetowych i jak długo może potrwać? Otóż pozycjonowanie pociąga za sobą szereg działań, których celem jest osiąganie jak najwyższych pozycji w przeglądarkach internetowych. W praktyce oznacza to, że musimy podjąć jednocześnie kilka kroków, aby nasza witryna w ogóle była widoczna dla użytkowników. Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który może trwać od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy. Wiele zależy od branży, w jakiej działamy. Tam, gdzie konkurencja jest spora, znacznie trudniej jest się przebić, choć oczywiście, nie jest to niemożliwe. Tymczasem w nieco luźniejszych branżach pozycjonowanie stron internetowych będzie łatwiejsze. 

Od czego zacząć pozycjonowanie strony www? Od contentu!

Pozycjonowanie stron jak to się robiContent, czyli treść, to jeden z najważniejszych aspektów pozycjonowania strony internetowej. Treść jest kluczowa nie tylko dla internautów, ale również dla wyszukiwarek, dlatego też musimy o nią szczególnie zadbać. Co rozumiemy pod pojęciem treści? Przede wszystkim tekst, który znajdzie się na stronie głównej oraz na każdej podstronie. Co do zasady, teksty muszą być odpowiednio długie – dobrze, jeśli posiadają przynajmniej 1000 znaków ze spacjami. Treść powinniśmy podzielić na akapity, dzięki którym o wiele łatwiej czyta się kolejne fragmenty. Bardzo istotne są wszelkie tabelki, wypunktowania czy streszczenia, które ułatwiają czytelnikowi przyswojenie informacji. Wbrew pozorom, stworzenie tekstu, który będzie wartościowy i dla użytkownika, i dla wyszukiwarki, jest trudne. Powodem jest fakt, iż najczęściej skupiamy się głównie na frazach kluczowych lub na odwrót – całkowicie o nich zapominamy. Tymczasem chodzi o to, aby z jednej strony tekst był czytelny (jest to warunek konieczny), z drugiej zaś, by tekst pozwał w odpowiedni sposób pozycjonować stronę www.

Blogi i poradniki

Jedną z podstron na dobrze wypozycjonowanej stronie www powinien być blog bądź przynajmniej poradnik. Na blogu umieszczamy wpisy, które są tematycznie powiązane z naszą witryną. Przykładowo, jeśli świadczymy usługi kosmetyczne, to na blogu możemy poruszać tematy związane z nowościami na rynku bądź dbaniem o urodę. Wpisy warto umieszczać przynajmniej raz na dwa tygodnie, tak aby nasz blog nie sprawiał wrażenia “martwego”. Zwróćmy uwagę, że blog to także doskonały sposób na linki wewnętrzne, którymi będziemy promować swoje produkty czy usługi. Niemniej jednak, zanim umieścimy na blog link, zastanówmy się, czy nie tworzy on nachalnej reklamy. Nie przesadzajmy również z reklamowaniem swojej firmy na blogu.

Pozyskiwanie linków zewnętrznych

Pozycjonowanie strony internetowej opiera się również na pozyskiwaniu linków zewnętrznych. Niektóre metody pozyskiwania tego typ linków są darmowe – przykładowo, możemy komentować wpisy blogowe bądź udzielać się na forum, jednocześnie linkując. Niemniej jednak, na dłuższą metę nie jest to najlepsze rozwiązanie. Warto więc rozważyć pozyskanie płatnych linków bądź nawiązanie współpracy z podmiotami, które tak jak i my, chcą aktywnie pozycjonować swoją stronę internetową. Specjaliści zwracają uwagę, że link building jest tak samo istotny, jak content na stronie internetowej, dlatego też nie powinniśmy tej kwestii bagatelizować.

Bezpieczeństwo danych na stronie internetowej

W pozycjonowaniu stron internetowych bardzo istotne jest bezpieczeństwo danych, które będą przez nią przesyłane. Dotyczy to przede wszystkim danych osobowych oraz wrażliwych. Jeśli użytkownicy mogą zadawać nam pytania poprzez stronę, uzupełniając formularz kontaktowy, bądź wysyłać różnego rodzaju aplikację, musimy zadbać, aby ich dane nie wpadły w niepowołane ręce. Przede wszystkim ustawiamy odpowiednie hasła, które będziemy znali tylko my bądź osoby upoważnione. Ustawmy https i konfigurujemy go według potrzeb. Strona internetowa powinna być prowadzona na zaufanych serwerach, tak aby zapewnić użytkownikom jak największy poziom bezpieczeństwa. Pamiętajmy, że obecnie zobowiązują nas do tego nie tylko algorytmy wyszukiwarek, ale również obowiązujące przepisy prawa. 

Bieżąca aktualizacja strony internetowej

Właściciele stron internetowych powinni zadbać o to, aby na bieżąco aktualizować ich treść. Strona, na której algorytm zauważa ruchy, zajmuje wyższe pozycje w wyszukiwarkach, niż tak zwane strony widmo. Na nich zwykle rzadko kiedy dokonujemy aktualizacji, często zawierają też puste podstrony czy nawet nieaktualne dane kontaktowe. Pamiętajmy więc o tym, by umieszczać na stronie różnego rodzaju aktualizacje, które będą wartościowe z punktu widzenia zarówno algorytmu, jak i samego użytkownika.

You may also like...