Jak reklamować noclegi? Powiadają, że reklama jest dźwignią handlu. To prawda, dobrze wykonane czynności reklamowe potrafią przyciągnąć wielu potencjalnych gości do ośrodka wypoczynkowego, pensjonatu czy pokoi gościnnych dla turystów. Jednak co zrobić, kiedy goście dopisują tylko w szczycie sezonu a w pozostałą część roku nasze pokoje noclegowe świecą pustkami? Wówczas warto zastanowić się nad możliwością rozszerzenia oferty naszej bazy noclegowej, tak by kolejni goście mogli i chcieli skorzystać z naszych usług.
Poczta pantoflowa, czyli reklama od znajomych dla znajomych
Prowadzenie pensjonatu, hostelu czy prywatnych kwater dla gości i turystów z Polski i zza granicy to ciekawe wyzwanie. Z jednej strony pozwala spełniać się na wielu polach, wymaga logistycznego zacięcia, ale także interpersonalnych umiejętności. Stworzenie miejsca, do którego goście będą chcieli wracać, jednocześnie polecając nasz przybytek znajomym, to nie lada wyzwanie. Miła atmosfera, okoliczności przyrody, wyremontowany budynek z nowoczesnymi rozwiązaniami, to elementy, które zachęcają i sprawiają, że nie tylko nasi goście chcą powracać do nas, ale jednocześnie stanowią świetną reklamę dla rodziny, przyjaciół czy znajomych.
Jeśli więc postawimy na jakość usług, a goście z chęcią będą do nas powracać, wówczas jeden z kanałów dystrybucji i marketingu – tak zwana poczta pantoflowa będzie sprawnie funkcjonować, a my będziemy mieć rezerwacje na noclegi kilka miesięcy przed rozpoczęciem sezonu. Natomiast nie sposób pominąć także innych kanałów reklamowych, dzięki którym możemy dotrzeć do potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą klientów. Często pokoje gościnne wypełnione są po brzegi w okresie wakacyjnym, kiedy wiele osób ma wówczas urlop.
Zorganizowanie przestrzeni do spędzania w naszym ośrodku nie tylko wakacji, ale także odwiedzanie nas w ciągu całego roku
Natomiast poza szczytem sezonu gości mamy niewielu ,a pokoje stoją puste. Dlatego też warto zastanowić się jak przyciągnąć turystów także poza sezonem. W jaki sposób możemy rozszerzyć nasza działalność, aby goście chętnie odwiedzali nas późną jesienią albo zimą. Opcji jest wiele. Przede wszystkim musimy postawić na pomysł i organizację. Jeśli chodzi o okres świąteczny, noworoczny oraz czas ferii, możemy w tym czasie stworzyć miejsce, do którego będą przyjeżdżać rodziny z dziećmi, by skorzystać z uroków natury. Jeśli prowadzimy ośrodek nad morzem, wówczas wielu turystów zimą wybiera jednak góry i możliwość wykorzystania tego okresu do rozrywek na górskich stokach.
Ale nad morzem zimą również jest bardzo urokliwie. Spacery, świetna organizacja czasu na imprezy, zabawy, animacje dla dzieci – tego rodzaju rozwiązania z pewnością przyciągną turystów do nas także zimą. Jeśli prowadzimy ośrodek w nieco większej miejscowości, warto zaproponować gościom bogatą lokalną ofertę, dzięki której każdy z pewnością tutaj znajdzie coś dla siebie.
Media społecznościowe – kanały dystrybucji informacji i reklamy o naszym ośrodku – czyli wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań, aby dotrzeć do klientów
Bale przebierańców, zimowe biegi po plaży czy nawet morsowanie dla odważnych. Kiedy stworzymy już ciekawą ofertę na okres jesieni i zimy przychodzi czas reklamy i dystrybucji informacji o tym, że wychodzimy do klientów z taką propozycją. Tutaj należy wykorzystać portale ogłoszeniowe, media społecznościowe, płatne reklamy, zawiesić widoczną ofertę na naszej oficjalnej stronie internetowej. Dzięki temu goście, którzy obserwują nas w mediach dowiedzą się o tym, że nasza oferta jest równie bogata w sezonie zimowym, co w letnim.
Dodatkowo warto postawić na marketing internetowy. Tutaj świetnie jest zgłosić się do agencji, która zajmuje się budowaniem pozycji w sieci. Jeśli chcemy, aby nasz ośrodek wypoczynkowy stał się popularny, to warto postawić na pozycjonowanie.
Reklama w Internecie – zwiększenie pozycjonowania naszej strony i dotarcie do szerszego grona potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą klientów
Kiedy potencjalny gość będzie wpisywał w wyszukiwarkę frazy noclegi i nazwę naszej miejscowości, wówczas nasza oferta będzie pokazywać się możliwie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Zazwyczaj jest tak, że internauci klikają w kilka pierwszych odgórnych linków. Dlatego też nasza strona powinna znaleźć się wśród nich. Wówczas możliwe, że gość zainteresuje się nasza ofertą i nas odwiedzi. W ten sposób będziemy mogli poszerzać nasza bazę klientów. Poza tym nie może nas zabraknąć w popularnych bazach noclegowych, w których goście wyszukują ofert.
To właśnie na podstawie danych zawartych w bazach noclegowych często decydują się na to czy skontaktować się z danym ośrodkiem i dopytać o szczegóły czy też nie. Dlatego też marketing internetowy jest szczególnie istotny – tym bardziej na starcie naszej przygody, kiedy dopiero staramy się rozkręcić biznes, pozyskać nowych gości, którzy po jakimś czasie zechcą do nas wracać. Dzięki solidnej reklamie zapewnimy sobie zapełnione pokoje ciągiem przez niemal cały rok, co przełoży się koniec końców także na nasz finanse.